انتخابات

یک وبگاه صهیونیستی اذعان کرد که جنگ غزه خسارتی ۸۰ درصدی به بخش گردشگری در سرزمین‌های اشغالی وارد کرده است.

خسارت ۸۰ درصدی بخش گردشگری رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، اقتصاد رژیم صهیونیستی در نتیجه استمرار جنگ در غزه خسارت‌های هنگفتی را متحمل شده که از جمله آنها توقف فعالیت ده‌ها شرکت هواپیمایی بین‌المللی در تل آویو است. در همین رابطه بخش گردشگری رژیم صهیونیستی نیز با مشکلات عمده‌ای مواجه شده است.

سایت عبری زبان کالکاسیت در گزارشی با اشاره به این خسارت‌ها نوشت که گردشگری در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در الجلیل و مناطق شمالی کاملاً فلج شده و دیگر هیچ گردشگری به این مناطق سفر نمی‌کند.

بر اساس گزارش مرکز آمار تل آویو، از ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۴ تنها ۲۸۸ هزار نفر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند و این درحالی است که این رقم طی مدت مشابه سال قبل ۱.۳ میلیون نفر بود. این موضوع نشان می‌دهد که بخش گردشگری در سرزمین‌های اشغالی با خسارت ۸۰ درصدی مواجه است.

رژیم صهیونیستی همچنین در سال قبل از جنگ پذیرای ۳ میلیون گردشگر بود که این عده بالغ بر ۵ میلیون دلار پول به اقتصاد تل‌آویو تزریق کردند، اما جنگ باعث شد بخش‌های عمده ای از صنعت گردشگری رژیم صهیونیستی تعطیل شود.

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ بین‌المللی پروازهای خود به فرودگاه‌های سرزمین‌های اشغالی را تعطیل کرده‌اند و هتل ها در سرزمین‌های اشغالی مملو از آوارگانی است که از مناطق جنگی فراری هستند.

تل آویو تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت‌ها و تاسیسات بخش های تولیدی و خدماتی خسارت ناشی از جنگ پرداخت کرده که ۳۳ هزار شرکت به این مبالغ دست پیدا کرده اند. البته این قانون که مدت زمان آن با پایان سال جاری به اتمام رسید، شرایط و اوضاع پیچیده‌ای را برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.